Što znači kada Biblija kaže da je muž glava ženi?
“Ali htio bih da znate: svakomu je mužu glava Krist, glava ženi muž, a glava Kristu Bog.” (1 Korinćanima 11,13)
U hebrejskoj i kršćanskoj kulturi, onda kada je Biblija pisana, postojao koncept nazvan “federalno upraviteljstvo”. Ovo znači da je muškarac onaj koji predstavlja svoje potomstvo.
Dokaz ovoga se može naći u Hebrejima 7,8-10, “K tome, ovdje desetinu primaju smrtni ljudi, a ondje onaj za kojega se svjedoči da živi. I u Abrahamu se, tako reći, ubire desetina i od Levija koji inače desetinu prima jer još bijaše u boku očevu kad mu u susret iziđe Melkisedek.”
Obratite pozornost na to da piše da se od Levija uzima desetina dok je još bio u Abrahamovu boku . Kako je to učinio? Kroz legitimno pravo Abrahama, njegovo pra “oca” koji ga je predstavljao.
Isto tako, vidimo princip “federalnog upraviteljstva” u padu. Eva je bila ta koja je prva zgriješila. Ali grijeh je ušao u svijet kroz Adama – ne kroz Evu. Rimljanima 5,12: “Zbog toga, kao što po jednom Čovjeku uđe u svijet grijeh i po grijehu smrt, i time što svi sagriješiše, na sve ljude prijeđe smrt.”
Ovo je zato što je Adam bio predstavnik čovječanstva i stvorenja. Kada je Adam pao, i mi smo pali. Zato piše: “… u Adamu svi umiru” (1 Kor 15,22). Također, Rimljanima 5,15 kaže: “Ali s darom nije kao s grijehom. Jer ako su grijehom jednoga mnogi umrli, mnogo se obilatije na sve razlila milost Božja, milost darovana u jednom čovjeku, Isusu Kristu. ”
U redu, ovo nas dovodi do žene. Opet obratite pozornost da u Postanku 2,24 piše: “Stoga će čovjek ostaviti oca i majku da prione uza svoju ženu i bit će njih dvoje jedno tijelo.” Kada se čovjek i žena vjenčaju, oni postaju jedno tijelo. Postoji jedinstvo između njih. Ali, muškarac je glava obitelji, zato i piše da je čovjek glava ženi.
Neki mogu pomisliti da je ovo čist kulturološki pojam koji se ušuljao u Bibliju. Ali Pavao pojašnjava da je upraviteljstvo povezano s poretkom stvaranja:
“Jer nije muž od žene, nego žena od muža. I nije stvoren muž radi žene, nego žena radi muža. Zato žena treba da ima ”vlast” na glavi poradi anđela. “(1 Korinćanima 11,8-10)
Zato što je Eva slušala vraga, pitanje reda i hijerarhije i bračnog odnosa se moralo postaviti i objasniti.
“A ženi reče: trudnoćom tvojoj muke ću umnožit ‘, u mukama djecu ćeš rađati. Žudnja će te mužu tjerati, a on će gospodariti nad tobom.” (Postanak 3,16)
Upraviteljstvo ne znači da je pravo glasa nečije, niti znači da žena nema prava ili je građanka nižeg sloja. Upravo suprotno, Bog govori muževima neke ozbiljne zapovijedi:
“Muževi, ljubite svoje žene kao što je Krist ljubio Crkvu te sebe predao za nju da je posveti, očistivši je kupelji vode uz riječ te sebi predvede Crkvu slavnu, bez ljage i nabora ili čega takva, nego da bude sveta i bez mane.” (Efežanima 5,25-27)
Na kraju, pitanje upraviteljstva je pitanje poretka – a ne tko je bolji ili važniji. Muž je glava ženi u obitelji, a on ima odgovornost da vodi svoju obitelj u bliže zajedništvo s Gospodinom. Bog će zahtijevati račun od njega za to jednog dana, kada će sva naša djela suditi Bog.
Izvor: novizivot.net