Ako smo svi grešnici, zašto toliko često mislimo da smo bolji od drugih?
- Tu nastaje sukob između Šimuna koji je bio zauzeti poslužitelj zakona i žene čije ime ni ne znamo. Dok Šimun osuđuje druge polazeći od privida, žena u iskrenosti očituje svoje srce - primijetio je Papa.
Prepričao je kako farizej ne shvaća zašto Isus ulazi u društvo grešnika. On misli da ako je On doista prorok, pozvan je stajati na distanci i ne bi se smio zaprljati.
- Ali Božja riječ nas uči da postoji razlika između grijeha i grešnika. S grijehom ne trebamo činiti kompromis, a kada je riječ o grešnicima, a to smo svi mi, mi smo bolesnici i trebamo biti liječeni. A da bi se mogli liječiti, liječnik nam se mora približiti. On nas treba pogledati, dotaknuti nas. A bolesnik da bi ozdravio treba najprije priznati potrebu za liječnikom - kazao je Papa.
Naglasio je nadalje kako se između farizeja i žene grešnice Isus opredjeljuje za grešnicu.
- Slobodan od različitih mišljenja, on iskazuje svoje milosrđe. On koji je Bog, sveti, osjeća u svom srcu njezinu situaciju. Isus je slobodan. Štoviše, uspostavljajući odnos s njom, Isus je izvlači iz situacije njezine izoliranosti u koju je dospjela zbog stavova farizeja i sugrađana koji su je osuđivali - kazao je Papa.
Dodao je kako je Isus vidio iskrenost njezine vjere i njezinog obraćenje i zato pred svima kaže: 'Vjera te tvoja spasila.'
- Svi smo mi grešnici, ali toliko puta dolazimo u opasnost da mislimo da smo bolji od drugih. Ali svi bi mi trebali gledati vlastiti grijeh, naše slabosti. Gledajmo na Isusa, to je zapravo put spasenja, odnos koji uspostavljam s Bogom. Ako se osjećam pravednikom, taj odnos spašenosti ne postoji - rekao je Sveti Otac.
'Tko je onaj koji oprašta grijehe?', upitao je nadalje Papa.
- Isus ne odgovara na izričit način, ali obraćenje grešnice pokazuje da je On onaj u kojem se očituje i u kojem je zasjalo Božje milosrđe koje je sposobno obratiti srca - kazao je.
Grešnica iz evanđelja, dodao je Papa, pokazuje na povezanost između vjere ljubavi i priznanja.
- Bog je obuhvatio sve u svom misteriju milosrđa. Sveti Pavao podsjeća kako u Kristu, po Njegovoj krvi primamo otkupljenje, oproštenje naših grijeha po bogatstvu milosti koju je On obilno izlio u nas. U ovom tekstu ''milost'' je sinonim za milosrđe i obilato je izrečena, iznad svakog našeg očekivanja jer se Božji projekt spasenja nad svima nama odvija - rekao je Papa.
Na kraju je pozvao na zahvalnost za dar vjere, za ljubav koja je velika i nezaslužena.
- Neka se ljubav nad nama razlijeva i neka nas ljubav privuče kako bi se iz te ljubavi svaki od na smogao hraniti i živjeti - zaključio je katahezu.
Papa je ponovo uputio apel za Ukrajinu u kojem je podsjetio kako će se u nedjelju, 24. travnja 2016. godine prikupljati milodar u svim katoličkim crkvama Europe za sve one koji su stradali u posljednjim sukobima u Ukrajini.