Fra Dado Milas:'Zar kod nas stvarno nema većih problema od seksa?'

Franjevačka susreti

Nemojte da vas zbuni naslov. Nisam stručnjak, ali primjećujem i ja jednu očitu stvar - seks je postao prefiks koji prodaje sve živo. Danas se reklame ne mogu zamisliti bez seksi scena i turbo plavuša upečatljivih atributa i apozicija, a porno industrija, koja zarađuje desetke milijardi dolara godišnje, postala je ogoljeni seks.
Seks danas nije ništa drugo nego okrutna trgovina u kojoj se daje samo da bi se dobilo i u kojoj je jedini cilj postojanja - profit. Umjesto malog intimnog čuda, seks je postao javni fenomen, a apsolutno oduševljenje koje su ljudi nekoć gajili za ovaj trenutak ljubavi pretvorio se u ozbiljnu deformaciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Piše: Fra Dado Milas/HERCEGOVINA.info

Kao i inače u životu, i ovdje imamo ekstreme. U radikalnom i polariziranom društvu kad je riječ o seksu, meni je muka i od jedne i od druge strane.
Jedna strana smatra da je seks nebitan i da ne znači ništa te na taj način dovodi do raznih devijacija. Uzmimo na primjer da je prošle godine u Mostaru zabilježeno 60-ak maloljetničkih trudnoća. U ovom glupom kapitalističkom svijetu, seks je postao imperativ. Seks je postao totem modernog društva. Zahvaljujući ovim devijacijama, seks je izgubio svoju moć. Silovan i izgubio je svoju iskonsku nevinost. Taj je najljudskiji čin veoma brzo od čovjekova misterija postao obična marketinška parola. Kod ove prve strane seks služi samo kao sredstvo za postizanje sebičnih ciljeva. I je to.

Druga strana tvrdi da seks na koncu znači sve, da o njemu ovisi naš mir i sreća te da je seksualni prekršaj najveći grijeh koji vodi ravno u pakao. Imao sam jednog profesora koji je ovako govorio curama: "Zamislite da ste vi žvakaća guma. Kad se upustite u seksualne odnose, to je isto kao kad vas netko sažvače. I ako vas netko previše žvače, on će vas ispljuniti. Tko bi uzeo komadić sažvakane žvake opet u usta?"
Riječ je o degutantnoj metafori koja ljudima, a pogotovo curama, nabija nepotreban osjećaj krivnje. Ovakva retorika služi kao taktika zastrašivanja kojom se Crkva ponekad služi kako bi održala "nevinost" na moralnom prijestolju, seksualnost zatvorila u izoliranu tamnicu te stvorila još jedan tabu o kojem se ne smije razgovarati.

Seksualni odnos između dvoje ljudi i seksualni odnos između dvije životinja jest različit: kod ljudi je riječ o tjelesnom činu kojim oni istovremeno izražavaju svoju ljubav, bliskost, želju i zadovoljstvo. Seks ima svoju vrijednost. Seks je vrijedan nečega. Seks označava nešto.

Seks je istovremeno i zemaljsko zadovoljstvo i nebesko blago; i gozba i dar, i užitak i čast i, u skladu s tim, nevjerojatna odgovornost. Seks je vrijedan i potrebno je zaštititi iskonsku vrijednost, ali ne smijemo ga toliko "zaštiti" da ga se prestrašimo ili da ga pretvorimo u nevjerojatno opterećenje.
Seksualna aktivnost ili seksualna "nevinost" (op. a. nezgodan termin) ne obilježavaju vrijednost ljudskog bića. U Božjim očima, mi nismo naša "seksualna povijest". Mi smo objekt ljubavi, opraštanja i vrijednosti.

Bog je možda i zamislio seks (samo) unutar braka, ali ako se dogodi seks i izvan bračne zajednice, tu nitko ništa ne gubi. Samim se seksualnim činom vrijednost ljudskog bića (pogotovo ženskog bića) ne poništava i život se ne umanjuje.
Seks nije naš najveći problem i grijeh, kako se to ponekad zna naglasiti.
Puno više problema i štete našem društvu prouzrokuju pohlepa i ogovaranje negoli intimni i privatni tjelesni čin između dvoje ljudi koji se vole.