Imam Beganović: Na granici s Hrvatskom se gradi centar koji će nam nanijeti više problema nego Bočinja i Maoča
Nakon toga je napadnut još dva puta. Za AA je kazao kako su napadi uslijedili nakon što je počeo govoriti o hanefijskom mezhebu, kada je počeo potencirati stavove institucija Islamske zajednice BiH.
"To nije počelo prije mjesec dana nego prije 13 godina. Naime, kada sam došao u ovaj džemat znao sam na namaz ići u gradsku džamiju (Velika Kladuša) jer je ova u Trnovima znala biti prazna. Dobro, narod se nije bio sasvim vratio na svoja ognjišta. Ne hvalim se, ali sam jedan od prvih imama koji je ujedinio džemat. Vama je poznato da su ovdje bile dvije struje, na strani ‘autonomije' i na strani Petog korpusa. Na Bajram 1997. godine došli su i jedni i drugi i tada smo svi otišli na Stari grad zajedno na kavu. Već tada to nije mnogima odgovaralo. Ali konkretno napadi na mene su počeli onog momenta kada sam ja počeo govoriti o hanefijskom mezhebu, kojeg mi prakticiramo i slijedimo, kada sam počeo potencirati stavove institucije IZ, naše priznate i poznate uleme. Napadi, prijetnje i podmetanja datiraju od tad", rekao je Beganović.
On je kazao kako su mu nakon napada ostali ožiljci na licu, rana na vratu i tri ubodne rane na prsima. Smatra da su prvi i naredna dva napada izvele dvije različite osobe.
"Od ova tri napada, osoba koja me je prvi put napala je drugačija osoba, koja, po meni, nije znala što radi, napad je izgledao nesposobno, nisam siguran što je bio naumio sa mnom. Ali iz zadnja dva napada koji su bili daleko ozbiljniji, mislim da bi se moglo raditi o istoj osobi. Jer napad je napravljen smišljeno, hladnokrvno, razrađeno do u detalje", rekao je Beganović.
Imam iz Trnova je rekao da je za zadnji napad mislio "da je to to".
"Nakon trećeg uboda on je otišao misleći da je završio sa mnom, nakon toga sam se uspio okrenuti na lijevu stranu. Imam iskustvo i u ratu, znam što treba činiti prilikom ranjavanja, pokušao sam disati, hvala Bogu pluća nisu bila probijena pa sam nazvao sina telefonom i on je došao mi u pomoć", rekao je Beganović.
Hrabri krajiški imam je dodao da se ne boji za sebe, ali da ga je strah za obitelj koja je također ugrožena.
"Ne želim da to zvuči kao samohvala, ali Allah je taj koji je odredio moj edžel (kraj razdoblja jednog bića op.a.) i ja sam čvrto uvjeren da ću živjeti do meni određenog roka. Nitko drugi ne može pomjerati edžel do Allaha, ali istina, postoji u meni ogroman strah kada je u pitanju sigurnost moje obitelji. Moja obitelj je doista ugrožena i strah me je zbog toga", rekao je Beganović.
Na pitanje kome smeta, Beganović je rekao da ne smeta samo on, već svako onaj tko progovori istinu.
"Smeta i naš uvaženi reis Kavazović (reis ul-ulema IZ BiH Husein ef. Kavazović), jer on je, naprimjer, javno izjavio da su i šije muslimani pa su ga automatski određeni ljudi proglasili nevjernikom. Smeta i njegova izjava da on ne priznaje selefijski pokret. I svi drugi koji slijede našu ulemu, nešeg poglavara, smetaju kao i ja koji sam javno govorio o stavovima koji su službeni. Ja sam nitko, samo jedan mahalski hodža, i ja možda te stavove govorim samo malo glasnije nego što bi trebalo. Ja vas podsjećam, da je reis u Stocu iznio svoj stav da naša omladina ne treba ići na strana ratišta, da se tamo događaju čudne stvari koje se sada i pokazuju očitim. Tamo ima oko četrdeset frakcija koji ratuju međusobno u Siriji. A naš džihad jeste da učimo, radimo, otvaramo radna mjesta i slično", bio je jasan Beganović.
On je kazao da postoji grupa ljudi koja napada instituciju IZ, pokušavaju ocrniti hodže govoreći da samo "gule narod, uzimaju pare", da na rade za Boga...
"To su podbacivanja upravo te grupe ljudi, koja je neškolovana, zbog toga i frustrirana, pa napada kompletnu istituciju IZ, a na sebe nabace arapsku nošnju, zavuku se negdje u šumu i okupe one koji ne razmišljaju svojom glavom i drže im predavanje. Suština islama kod njih je izvrnuta, a suština je odgajanje sebe, a ne odgajanje onih od čijih jezika i ruku su spašeni drugi muslimani. A Allah je u Kur'anu kazao da onaj koji ubije jednog čovjeka, ne kaže muslimana, nego jednog čovjeka, da kao da je pobio čitav svijet. Zatim kaže, da Allah hoće, on bi načinio sve ljude jedne vjere, ali nas je učinio različitima i to je njegova mudrost, koju mi svi moramo poštivati. Zatim, kod nas u BiH je potpisan mirovni sporazum, ulum emr, naši zapovjednici su ga potpisali, i mi ga moramo poštivati jer i poslanik je poštivao sporazum o nenapadanju. U Kur'anu stoji naredba da, kada nama dođe netko druge vjere, i zatraži zaštitu od muslimana, da smo mi dužni zaštitu mu pružiti. A što mi radimo danas?", pitao je Beganović.
Imam koji je tri puta bio meta napada ne upire prstom ni u koga, pohvalno govori o radu policije, iako nisu pronašli napadača. Takvi stavovi izazivaju čuđenje sugrađana, koji misle da nešto čuva za sebe.
"Narod će uvijek nagađati i pričati. Ja sam suzdržan samo zbog Kur'anskog ajeta koji kaže "smutnja je gora od ubojstva". Ako uprem prstom i kažem - to su mi učinile vehabije, ta grupa ili populacija, a na kraju se ispostave da nisu oni, napravio sam smutnju. Samo zbog toga šutim. Kada me je čovjek prije deset godina, s leđa, dva puta udario šakom, ja sam ga prijavio i otvoreno prozvao, a upravo je ta populacija ljudi u pitanju. Sada, doista, u prva dva slučaja nisam vidio, pa nisam ni mogao ništa reći. Treći napad osobu sam vidio, jer je mislio da je završio sa mnom posao i ta osoba podsjeća svojim likom na tu grupu ljudi. Ali neću ništa govoriti dok policija po osnovu fotorobota ne dođe do počinitelja. Drugih motiva nema. Ja nisam gospodarstvenik da imam dugove pa me ljudi ganjaju...", rekao je Beganović.
On je kazao da je isključivi motiv taj koji je napisan javno na internetu, a to znaju, kako tvrdi Beganović, i sljedbenici Huseina Bosnića, protiv kojeg je Tužiteljstvo Bosne i Hercegovine podiglo optužnicu.
"Ja sam za Bosnića mogao reći da je on kavanski pjevač, kao što i jeste bio prije rata, ali ja nikad i ničim njega nisam vrijeđao. U svoja dva pisma sam govorio fino. Prvo, da nije u redu da nitko šalje našu djecu na tuđa ratišta. I ako itko treba ići u taj rat, onda bi bilo logičnije da idu Bilal Bosnić i Selvedin Beganović, jer mi imamo ratno iskustvo. A ta djeca koja idu na ratišta nemaju ratno iskustvo osim preko video igrica. I drugo je što sam jedini progovorio o tome da se u Bosanskoj Bojni (Velika Kladuša na granici s Hrvatskom) kupuje zemlja i gradi centar koji će nam napraviti kao državi više problema nego i Bočinja i Maoča. Problem je što će se tu okupljati nepoznate osobe, što će to biti njihov centar", rekao je Beganović.
Na pitanje hoće li mijenjati radno mjesto zbog svega što mu se dogodilo, Beganović je rekao da ima podršku džemata, i ne samo Velike Kladuše, nego i Cazina, kompletne Krajine, pa čak i dijaspore.
"Ove godine navršava se 115 godina ovog džemata, od Ibrahima ef. Topića, prvog imama koji je službovao ovdje 21 godinu i ja spadam među one koji su ostvarili dugi staž ovdje. Za svojih 18 godina koliko sam tu, samo je pet ljudi koji neće kontaktirati sa mnom, jer sam im jednog dana donio Buharijnu zbirku hadisa i hanefijski fikh, dokazao im da nisu u pravu, na što su se oni uvrijedili. Svi ostali sa mnom lijepo progovore. Moj ostanak ovdje ne ovisi od samog mene, nego od Rijaesta, vjersko-prosvjetne službe i Nusreta ef. Abdibegovića. Ja osobno se pomjerati neću, bez naredbe koju moram poštovati", rekao je Beganović./AA