FOTO  Hercegovački planinari doživjeli istinsku ljepotu Alpa - najvećeg europskog planinskog lanca

Hercegovački planinari Mont Blanc

Najdulje putovanje i uspon do najviših vrhova počinje željom, prvim korakom i pomicanjem vlastitih granica. S tom maksimom na put prema najvišem vrhu Zapadne Europe krenula je hercegovačka ekspedicija u sastavu: Perica Biško, Miroslav Herceg, Zvonimir Mandić, Danijel Akmadžić,  Marko Ereš i Dejan Bošnjak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Projekt se sastojao od uspona na dva vrha preko 4000 mnv. Gran Paradiso (4061m) najviši je vrh koji se cijelim teritorijem nalazi u Italiji. To je bio aklimatizacijski uspon za trojac koji nastavlja na Mont Blanc (4810 mnv).  Doživljaj i nevjerojatno iskustvo Bijele Dame, kako od milja planinari zovu Mont Blanc, za hercegovina.info opisao je Zvonimir Mandić.

Hercegovački planinari Mont Blanc

„Uspon na Gran Paradiso započeo je prvoga dana i već od 2800 m hodamo samo po snijegu, uspon ide bez problema. Uz savršeno vrijeme i optimizam dolazimo do 4061 mnv gdje se nalazi Gospin kip. Uz zahvalnu molitvu našoj Majci za sve blagoslove, predajemo joj krunicu iz Hercegovine i uživamo u prelijepom pogledu koji se prostire na sve strane. Sretni i zadovoljni odlazimo i kamp, uz očekivanje povoljnih vremenskih uvjeta za nastavak prema vrhu Mont Blanca.

Unatoč lošim prognozama, odlučili smo pokušati i na samome početku uspješno prelazimo jedan od najopasnijih dijelova, Kuloar smrti i prelazimo prepreke sve do  do 5 sati ujutro kada na visini oko 4100 m upadamo u guste oblake. Tu srećemo grupu od 8 ljudi, pozdravljamo se s njima i u razgovoru s vodičem saznajemo kako se vraćaju jer iznad Vallota pada novi snijeg, a magla još gušća te da nije pametno nastaviti dalje. Donosimo odluku da se i mi vraćamo. Uz neki čudan koktel emocija vraćamo se do Goutera. Opet prognoza – opet loša, sutradan još gora i donosimo definitivnu odluku kako ovoga puta, iz sigurnosnih razloga prekidamo našu avanturu.

Činjenicu da nismo popeli vrh malo olakšava to da ga u ova dva dana nije nitko popeo. Kako je tako je, planina će biti tu i drugi put, a priroda nam je još jednom pokazala koliko je moćnija i jača od nas i naših planova. Mi se ipak kući vraćamo s lijepim uspomenama i jednim novim iskustvom", kazao je na kraju Zvonimir Mandić.

Hercegovački planinari Mont Blanc

Ovoga puta naše odvažne planinare Mont Blanc osvojio je savršenom ljepotom kojoj su se poklonili te obećali skori povratak i osvajanje vrha koji je san svakoga planinara.

Pri preuzimanju teksta, obavezno je navesti hercegovina.info i autora kao izvor te dodati poveznicu na autorski članak.