FOTO  Strašću ispunjena Galerija Aluminij na spektakularnomu otvorenju Hebine izložbe

izložba hebib
... retrospektivnom izložbom zadivljujućih umjetnina velikoga Adina Hebiba, otvorenom pod imenom Most kao život.

- Kada sam krenuo u Mostar govorili su mi da ovom izložbom sve vas, pa i sebe, mogu uvjeriti kako Mostar ponovno može biti onaj stari. Vi Mostarci ćete me razumjeti... Ova je galerija svjetlo u bh. mraku, ona ne zatvara svoja vrata javnosti, naprotiv ona ih otvara svima, a moj i njezin put nisu se slučajno poklopili - kazao je drhtavim glasom Heba, preplavljen nagomilanim emocijama i dirnut veličanstvenom posjećenošću otvorenja njegove izložbe, nakon što punih petnaest godina nije izlagao u rodnomu gradu. Čovjek kojega je legendarni Davorin Popović ovjenčao nadimkom Slikar, jednim je od najzvučnijih imena bh. slikarstva današnjice, ekspresionist čija djela krase prestižne svjetske galerije, kao i domove nekih od najutjecajnijih državnika Europe, Azije i Amerike.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izbor iz njegova tri posebno uspjela ciklusa (Most, Bog ne daje križ onomu tko ga ne može nositi, Ovo nije prilika za moju kćer), s ukupno 120 djela, pojačanih oslikanim tanjurima koje izrađuje od terakote i kojima se predstavio u zagrebačkoj Mimari, otvorenim je proglasio direktor Aluminija d.d. Mostar Mario Gadžić, ne štedeći na riječima oduševljenja.

- Adin je stanovnikom svijeta koji nas je, ne kao gost nego kao domaćin, počastio spektaklom koji nadmašuje mostarsko, čak i bosanskohercegovačko podneblje, pronoseći ovu pozitivnu vibraciju puno širim prostorom. Čast mi je što sam upoznao ovoga velikog umjetnika i što je tražio upravo naš prostor, prepoznavši ga kao hram kulture koji postoji i djeluje za našu zajednicu koju i darujemo besplatnim uživanjem u ovim vrhunskim umjetninama sve do 5. kolovoza, dokad će izložba ostati otvorenom - poručio je Gadžić.

Direktor Odjela korporativnih komunikacija i marketinga Aluminija Darko Juka posebno je emotivno pozdravio umjetnika, osvrnuvši se na strast koja iz njega isijava, a o kojoj svjedoče njegovi jarki crveni, zeleni i žuti tonovi, bez crne koju Heba odbija uporabiti.

- Stari most koji nadrasta mostarsku i priča nam univerzalnu priču ljudskih susreta i spajanja... Ciklus koji nadahnuće crpi iz poruka svetih zapisa Biblije i Kur'ana, satkanih u znamen križa koji je iskušenjem i putom iskupljenja... Dragulj večeri, njegova zlatom optočena slika koja mu je osobnom stvarateljskom ispoviješću... Na koncu, snažan erotski ciklus i puteni ženski akt... Izvrsnom je ovo povratničkom izložbom o kojoj će se dugo pričati. Heba je osoba koja se ne da sputati, pa mu i okviri slika postaju proširenim dijelom platna, te se čini kako niti jedna slika nikada nije završenom. On je genij, on je nadahnuće, on je čovjek koji je višestruko zavrijedio naše gostoprimstvo i ovakovu reakciju svojega Mostara - govorio je Juka, ponesen izvanrednim ozračjem.

O djetinjstvu, desetosatnom dnevnom slikanju, stasanju u globalni brend, o čovjeku čija djela krase zidove vatikanskih i berlinskih galerija, ukratko o Hebi, govorio je i akademik Josip Muselimović. Sve da je htio, zanos ne bi uspio skriti, šećući publiku od vremena Hebina slikanja u mostarskomu podrumu Šantićeve ulice, do vremena njegove rasprodanosti na adresama Pariza, Londona, New Yorka, Los Angelesa... Nazvavši Galeriju Aluminij katedralom kulture, poručio je kako se Mostar može i treba dičiti svojom snagom i toga galerijskoga prostora i Adina Hebiba, snagom koju prepoznaje i cijeni svijet.

Inače, Adin je Hebibrođen 1955. u Mostaru. Školovao se u Mostaru i u Beogradu (Srbija), a izobrazbu završio u Parizu (Francuska), u klasi prof. Borisa Cikalovskoga, kod kojega je specijalizirao ekspresionizam. Dobitnikom je niza međunarodnih nagrada, s gotovo 50 priređenih samostalnih i na desetke skupnih izložbi diljem svijeta.