Što drugo reći, nego BRAVO za Studij glazbene umjetnosti FPMOZ
Nastupio je Akademski pjevački zbor Sveučilišta u Mostaru, Komorni pjevački ansambl „Pro arte", studenti solo pjevanja, uz orguljašku pratnju Katje Krolo-Šarac i pod dirigentskom palicom Igora Tatarevića.
Posebno odabran i bogat repertoar poznatih djela i pjesama tradicionalno vezanih za Božić simbolički je otpratio božićno vrijeme veselja i radosti.
Na programu su se našli hrvatski skladatelji kao što su Blaženko Juračić koji je za svoj rad dobio više nagrada među kojima i one za skladbu „Ave maris stella" (Zdravo Zvijezdo mora) na festivalu Dani duhovne glazbe „Cro Patria" 2010. godine. Potom Krešimir Magdić koji posebno skrbi o hrvatskoj crkvenoj baštini, prikupivši i obradivši do sada stotinjak marijanskih, korizmenih i božićnih pjesama među kojima je i njegova autorska skladba „Božić na moru" pisana u maniri klapske pjesme za festival „Cro Patria". Našao se i hrvatski skladatelj i dirigent koji je gotovo četrdeset godina dominirao hrvatskom kulturnom scenom Ivan pl. Zajc sa skladbom „Offertorium pastorale". Pored brojnih skladbi koje je napisao njemački skladatelj Joseph Rheinberger slušatelji su mogli uživati staru božićnu himnu pisanu na latinskom jeziku „Puer natus in Betlehem" (Dijete nam se rodilo). Vrhunac večeri za sve ljubitelje sakralne glazbe je bilo djelo koje je kod nas rijetko uvrštavano u koncertne repertoare „Oratorio de Noël", također poznat kao „Božićni oratorij" Camillea Saint-Saënsa, skladatelja kojega su još za života proglasili klasikom i koji je u svojem golemom opusu objedinio sve glazbene rodove i vrste. Oratorij praizveden 1858. godine u Parizu nastao je iz tradicionalne crkvene liturgije božićnog ugođaja, strukturiran na način da jedva prelazi granice kantate, a izgrađen je u baroknom oratorijskom stilu.
Program donosimo u cijelosti:
1. J. Rheinberger: „Puer natus in Betlehem"
Marin Vitas, tenor; Karlo Milićević, bariton; Katja Krolo-Šarac, orgulje
2. B. Juračić: „Ave maris stella"
3. K. Magdić: „Božić na moru"
Komorni pjevački ansambl „Pro arte"; Katja Krolo-Šarac, dirigentica
4. I. pl. Zajc: „Offertorium pastorale"
Marijo Bevanda, bariton; Hrvoje Merdžo, bariton; Katja Krolo-Šarac, orgulje
5. C. Saint-Saëns: „Oratorio de Noël" [Preludij - Et pastores erant (recitativ i zbor) - Expectans (arija) - Domine ego credidi (tenor i zbor) - Quare fremuerunt gentes (zbor) - Alleluia (kvartet) - Consurge Filia Sion (kvintet i zbor)]
Akademski pjevački zbor Sveučilišta u Mostaru
Nikolina Zovko, mezzosopran; Marin Vitas, alt i tenor; Karlo Milićević, tenor i bariton; Marijo Bevanda, bariton; Hrvoje Merdžo, bariton; Katja Krolo-Šarac, orgulje; Igor Tatarević, dirigent
Mladi glazbenici svih smjerova Studija glazbene umjetnosti, a posebice smjera Solo pjevanja koji su bili na razini svoga zadatka, pod pokretačkim impulsom izv. prof. Katje Krolo-Šarac te mladog dirigenta Igora Tatarevića, pokazali su jedan snažan profesionalni uspon u koji je očito uložen veliki trud i volja kako bi se postigao umjetnički dojam koji ih stavlja uz bok uspješnih europskih akademija.
Ako je suditi po pljesku slušatelja, ostvarena je namjera i možemo reći BRAVO za Studij glazbene umjetnosti Fakulteta prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru!
Vezani članci