FOTO Premijera u HNK Mostar: Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja
. Posljednja premijera izgleda rezultirala je još jednim kazališnim hitom za koji se već sada traži ulaznica više.
U „Predstavi Hamleta u selu Mrduša Donja" prvom i najpoznatijem dramskom djelu proslavljenog hrvatskog autora Ive Brešana, angažiran je cjelokupni glumački ansambl HNK Mostar, uz snažnu potporu izvrsne gostujuće ekipe iz Hrvatske, redatelja Ivana Lea Leme, glumca Slavena Knezovića, scenografkinje Vesne Režić, kostimografkinje Mirjane Zagorec, autora glazbe Zvonimira Duspera i koreografa Lea Mujića. Svjetlo je oblikovao Uroš Škiljević, a rekvizitu je izradio Marko Mrdaković.
Na premijernoj izvedbi uz mostarsku publiku, gosti HNK Mostar bili su redatelji Vinko Brešan i Segor Hadžagić, glumci Dragan Despot i Goran Bogdan, glumica Ksenija Prohaska, pisac Josip Mlakić te brojne druge kolege iz javnog života koji su izrazili oduševljenje rezultatima rada glumačkog ansambla na čelu s redateljem Ivanom Leom Lemom.
Upravo je uvijek intrigantna politička i društvena tema ove predstave razlog da su mnogi našli motivaciju doći u Mostar i još jednom pogledati predstavu koja je doživjela brojne izvedbe od 1971. godine do danas.
„Kako ne proliti vino iz Brešanovih bačvi u svijetu u kojem je Bukara postao opća imenica za korumpiranog i autokratskog političara, dok se termin bukarizacija uvriježio kao metafora odsustva bilo kakve moralne i društveno odgovorne vlasti?" pita se u uvodnom tekstu o predstavi dramaturg Dragan Komadina.
„Mostarski „Hamlet" postavljen je na scenu ispunjenu bačvama raznih veličina, odnosno na veliko seosko gumno s nebom i oblacima u trećem planu. Prostor zapravo sugerira jednu veliku krčmu na otvorenom, donjomrdušku agoru, koja je i groteskni vlaški parlament i pozornica, s Brešanovim „Hamletom" kao jedinom točkom dnevnog reda."
I redatelj Ivan Leo Lemo se posebno osvrće na najkontroverzniji lik predstave seoskog političkog moćnika, upitnog prvoborca Bukaru i zaključuje: „Svi smo mi Bukara. Pokušavamo vladati svijetom oko sebe, a ne vladamo sami sobom. Mitomani. U mraku neznanja, uvjetovani tijelom i umom, poput životinja, žderemo, ločemo, napadamo, branimo se. Zarobljeni u neutaživosti osjetila, gladni slave, moći i priznanja. Narcisoidni. Nesretni. Nesvjesni."
Čitav niz likova ove višeslojne drame je preslik naših sela ali i gradova, naših frustracija i nemoći i upravo zato je ova Brešanova predstava uvijek i nanovo živa i aktualna u svim sustavima, a ne samo onom na koji se referira.
Zašto je rezultat ove predstave tako poseban, jer su apsolutni profesionalci s impresivnim biografijama radili rame uz rame s apsolutnim početnicima, a na kraju predstave niste sigurni kome je ovo prva predstava u životu. Poseban doprinos uspjehu predstave tako su dale članice članice KUD Sveti Ante iz Cima Danica Džidić, Stana Šuman i Sofija Vrljić svojim pjevačkim, ali i glumačkim sposobnostima.
U „Predstavi Hamleta u selu Mrduša Donja" prvom i najpoznatijem dramskom djelu proslavljenog hrvatskog autora Ive Brešana, angažiran je cjelokupni glumački ansambl HNK Mostar, uz snažnu potporu izvrsne gostujuće ekipe iz Hrvatske, redatelja Ivana Lea Leme, glumca Slavena Knezovića, scenografkinje Vesne Režić, kostimografkinje Mirjane Zagorec, autora glazbe Zvonimira Duspera i koreografa Lea Mujića. Svjetlo je oblikovao Uroš Škiljević, a rekvizitu je izradio Marko Mrdaković.
Na premijernoj izvedbi uz mostarsku publiku, gosti HNK Mostar bili su redatelji Vinko Brešan i Segor Hadžagić, glumci Dragan Despot i Goran Bogdan, glumica Ksenija Prohaska, pisac Josip Mlakić te brojne druge kolege iz javnog života koji su izrazili oduševljenje rezultatima rada glumačkog ansambla na čelu s redateljem Ivanom Leom Lemom.
Upravo je uvijek intrigantna politička i društvena tema ove predstave razlog da su mnogi našli motivaciju doći u Mostar i još jednom pogledati predstavu koja je doživjela brojne izvedbe od 1971. godine do danas.
„Kako ne proliti vino iz Brešanovih bačvi u svijetu u kojem je Bukara postao opća imenica za korumpiranog i autokratskog političara, dok se termin bukarizacija uvriježio kao metafora odsustva bilo kakve moralne i društveno odgovorne vlasti?" pita se u uvodnom tekstu o predstavi dramaturg Dragan Komadina.
„Mostarski „Hamlet" postavljen je na scenu ispunjenu bačvama raznih veličina, odnosno na veliko seosko gumno s nebom i oblacima u trećem planu. Prostor zapravo sugerira jednu veliku krčmu na otvorenom, donjomrdušku agoru, koja je i groteskni vlaški parlament i pozornica, s Brešanovim „Hamletom" kao jedinom točkom dnevnog reda."
I redatelj Ivan Leo Lemo se posebno osvrće na najkontroverzniji lik predstave seoskog političkog moćnika, upitnog prvoborca Bukaru i zaključuje: „Svi smo mi Bukara. Pokušavamo vladati svijetom oko sebe, a ne vladamo sami sobom. Mitomani. U mraku neznanja, uvjetovani tijelom i umom, poput životinja, žderemo, ločemo, napadamo, branimo se. Zarobljeni u neutaživosti osjetila, gladni slave, moći i priznanja. Narcisoidni. Nesretni. Nesvjesni."
Čitav niz likova ove višeslojne drame je preslik naših sela ali i gradova, naših frustracija i nemoći i upravo zato je ova Brešanova predstava uvijek i nanovo živa i aktualna u svim sustavima, a ne samo onom na koji se referira.
Zašto je rezultat ove predstave tako poseban, jer su apsolutni profesionalci s impresivnim biografijama radili rame uz rame s apsolutnim početnicima, a na kraju predstave niste sigurni kome je ovo prva predstava u životu. Poseban doprinos uspjehu predstave tako su dale članice članice KUD Sveti Ante iz Cima Danica Džidić, Stana Šuman i Sofija Vrljić svojim pjevačkim, ali i glumačkim sposobnostima.
Reprizne predstave koje trebaju biti odigrane u četvrtak 18. 5. 2017. i petak 19. 5. 2017. rasprodane su, a već sada se rezerviraju ulaznice za najavljene reprize koje će biti odigrane početkom lipnja.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
U predstavi igraju: Slaven Knezović, Robert Pehar, Ivan Skoko, Angela Bulum, Sanda Krgo Soldo, Miro Barnjak, Jelena Kordić Kuret, Bojan Beribaka, Nikolina Marić, Danica Džidić, Stana Šuman, Sofija Vrljić Mario Bošnjak i Zorislav Galić.
Vezani članci