Nastavak projekta Stalni postav Galerije kraljice Katarine
Projekt se koji je otpočeo provodi Hrvatski dom Herceg Stjepan Kosača u suradnji sa Studijom povijesti umjetnosti u Mostaru i Društvom povjesničara umjetnosti Hercegovine.
„Nakon restauracije slika, sada se radi dokumentacija koja je itekako važan aspekt u očuvanju,zaštiti i znanstvenoj analizi ovog značajnog fundusa. Pravi se primarna i sekundarna dokumentacija slika kao i fototeka koja će biti sjajna podloga za nova likovna valoriziranja i znanstvene interpretacije umjetnina", kazala je Ucović.
Helena Vidić navodi kako je dokumentacija dugotrajniji proces koji ide sporo, jer je građa složenija i u nju ulaze ime i prezime autora, naziv djela, mjesto i vrijeme nastanka, tehnika, te slobodna interpretacija povjesničara umjetnosti s posebnim popisom svih informacijama o djelu.
„Imamo u opusu preko sto umjetnina i trebamo obraditi tri umjetnička ciklusa, a to je kolekcija Neimarević, kolekcija Gvozdenović i kolekcija koja pripada Galeriji karaljice Katarine", dodaje Vidić.
Ucović je naglasila da značaj ovog projekta primjećuju institucije odgovorne za kulturu i društvo: „Svjesni su bitnosti te na neki način očekujemo i od njih neki poticaj. U realiziranju ovog Stalnog postava svi su ušli iz entuzijazma shvatajući tadašnje stanje kao gorući problem koji se trebao sanirati".
Fundus umjetnina otvara Mostarsko proljeće 2016.
- Nadam se da će se implementacija projekta intenzivirati ove godine. Već su nam odobrena sredstva od Ministarstva civilnih poslova u iznosu 15.000 KM, a očekujem da će sluha biti i od strane drugih razina vlasti, prvenstveno od Federalnog ministarstva kulture i Grada Mostara, s tim više što je s Maticom hrvatskom dogovoreno da izložba umjetnina iz našeg fundusa otvori festival Mostarsko proljeće 2016., istakao je ravnatelj Hrvatskog doma Herceg Stjepan Kosača Danijel Vidović.
„Ovom prigodom želio bih se zahvaliti dopredsjedatelju Vijeća ministara BiH Vjekoslavu Bevandi , koji uvijek pruža podršku u realizaciji projekata naše ustanove", dodao je Vidović.
Obnova depoa do 2016.
„Depo, odnosno čuvaonica, priča je za sebe. On će zahtijevati puno radova, stručnih mišljenja pa i novca. Prostorija je puna vlage i potpuno je neuvijetna za slike koje su izliječene, odnosno restaurirane. U takvim atmosferilijama lako se razvijaju plijesni i gljivice koje uništavaju umjetnine", rekla je voditeljica projekta.
Također, dodaje kako se trebaju se sanirati zidovi, uvesti ventilacija, izraditi nove police za umjetnine, metalne ladice za dokumentaciju i svakako ugraditi sigurnosni sustav.
- Loše stanje depoa iziskuje najviše troškove pa ovisimo o donacijama dobrih ljudi i vjerujemo u pomoć gradske uprave i ministarstava. Još uvijek nemamo sredstava, a inicijativna sredstva koja su u prošloj godini odobrena od Fondacije za glazbene, scenske i likovne umjetnosti utrošeni su na restauraciju pojedinih djela u Dubrovniku, kaže Vidić.
S obzirom da uvjeti rada nisu savršeni, Ucović navodi: „Vrlo sam zadovoljna, jer zaista s minimumom uspijevamo uraditi sve vrlo ozbiljno i profesionalno".
Vidić vjeruje kako će čitav proces obnove depoa i galerije biti gotov do kraja 2016. godine: „Vjerojatno je rok malo ambiciozan, ali mi imamo volje samo ovisimo o sredstvima".
Važnost projekta je i regionalna
Ucović je sigurna da će se prepoznati važnost ovog kulturnog djelovanja ,koje će imati ne samo gradsku nego i regionalnu, pa i državnu važnost. Također, pored turističke destinacije, stalni postav govorit će različitim generacijama univerzalnim jezikom umjetnosti oplemenjivajući njihov senzibilitet za likovnost.
Ucović je objasnila kako je projekt stalno aktualan i gotovo da nema pauze (osim ljetne), te da svaka razina projekta radi se sustavno i sva ekipa vrlo je entuzijastična i predana.
- Važno je da tim povjesničara umjetnosti ništa ne prepušta slučaju. Ne osvrćemo se na sumnjičave ili skeptične komentare. Negativnosti ostavljamo onima koji za njih imaju vremena i snage, dok mi radimo i vjerujemo u uspješne rezultate rada jer znamo da možemo, naglasila je Ucović.
„Stalni postav trebao bi revitalizirati likovnu kulturnu scenu, pokazati javnosti umjetničko bogatstvo koje je već dugi niz godina spajalo u depou i pružiti priliku svim ljubiteljima umjetnosti da uživaju u njemu", zaključila je Ucović.
Vezani članci