Galerija Aluminij ugošćuje provokativni defile kostiju Vesne Vuga Sušac
Vesnino poigravanje s lažnom pozlatom na licima našega društva uvelike je zaintrigiralo svijet likovne kritike, pa su se na #musthave, u kataloškim tekstovima, redom osvrnulipovjesničar umjetnosti Antun Karaman, prof. književnosti Elvira Peyraud i pjesnik Mirko Božić, dok sami postav u prostoru potpisuju ak. slikar Trpimir Grgić i ak. kiparica Mišela Boras.
Peyraud izravno ističe Vesninu nakanu uznemiravanja publike, premda se ograđuje kako je autoričinu nakanu teško iščitati, jer se ona ne izražava izravno.
- Ironična je i stalno žonglira paradoksom. Nespojivo, proturječno i suprotno su osnova svake od njenih instalacija. A takav umjetnički postupak dovodi do emotivne napetosti - piše Peyraud, na koju se prof. dr. Karaman nastavlja opaskom kako kiparica vrlo hrabro razotkriva i prividno dopadljivim i zabavnim, ali u biti surovim, sardoničkim diskursom drastično komentira.
- Vuga Sušac dobro poznaje sredinu u kojoj živi i djeluje, dobro poznaje mentalitet ljudi koje susreće i itekako dobro osjeća plemenitost izvorne ljepote, dobrote i pozitivnoga naboja i duha koje njezino životno okružje u svom biću nosi i emanira, ali podjednako dobro primjećuje i osjeća i patogenu pogubnost nedostataka i laži surogatskoga privida življenja i lažnoga sjaja s kojima se povremeno sudara, a koje nije spremna niti zaobići niti prešutjeti. Dapače, njihovo dijagnosticiranje i razotkrivanje dodatno ju senzibilizira i potiče da se još žešće obori na prazninu skrivenu iza oporih kloniranih lica izobličenih botoksom i prekrivenih glamuroznom šminkom i pogotovo na prazninu skrivenu debelim novčanicima. Kao ubojitim, i svima razumljivim oružjem i Vuga se koristi kičem, ali ne u smislu apologije kiča, već u smislu njegova ironizacije i pokude, time i pokude izvještačenoga, pretencioznoga i ispraznoga ponašanja bilo pojedinaca bilo pojedinih društvenih skupina i koterija koji, svojom nametljivošću, pompoznošću i izvještačenošću, kontaminiraju prostor - precizan je Karaman.
Izložbu zajednički organiziraju Galerija Aluminij, Rektorat Sveučilišta u Mostaru i FPMOZ Sveučilišta u Mostaru, a svečanost otvorenja zakazana je za četvrtak, 22. studenog, s početkom u 19 sati. Za ovu izložbu, koja u Galeriji Aluminij otvorenom za besplatno razgledanje ostaje do 7. prosinca, Peyraud zaključuje kako je ogoljena kost metaforom gole istine, odnosno kako je izložba glamuroznim defileom kostiju, kao život sam.
Vesna Vuga Sušac rođena je 1976. godine u Mostaru. Diplomirala je kiparstvo 2000. godine pri ALU Sveučilišta u Mostaru, u klasi prof. Nikole Vučkovića, a poslijediplomski studij završila 2011. pri sarajevskoj ALU, u klasi prof. Mustafe Skopljaka, uz mentorstvo prof. dr. Sadudina Musabegovića. Trenutačno pohađa doktorski studij Ars Sacra pri ALU Sveučilišta u Mostaru. Članicom je ULUBiH-a, DHLU-a i ULU En Face. Izlagala je dosad na deset samostalnih i više skupnih i selektivnih izložbi u BiH i tuđinstvu. Dobitnicom je više stručnih nagrada za kiparstvo i za crtež. Profesoricom je pri FPMOZ Sveučilišta u Mostaru. Živi i stvara u Mostaru.
Vezani članci